Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nevolejte na infolinku, operátor se může naštvat

Náklady na provoz infolinek operátorů nejsou malé, proto se snaží je udržet v rozumných mezích. Americký operátor Sprint Nextel to vyřešil radikálně – vypověděl smlouvy příliš horlivým zákazníkům.

Zbytečné hovory na infolinku operátora nemusí zůstat bez následků. | foto: Profimedia.cz

Třetí největší americký mobilní operátor Sprint Nextel se rozhodl poměrně razantně řešit problém s narůstajícím počtem hovorů na infolinku. Více než 1000 jeho zákazníků včera dostalo dopis, v němž jim operátor oznámil výpověď ze smlouvy. Zároveň dostali 30 dní na to, aby si své číslo přenesli k jinému operátorovi.

Zákazníci, kterým Sprint Nextel vypověděl smlouvu, volali na infolinku v průměru 40 až 50krát za měsíc (tedy méně než dvakrát za den). "Měli jsme případy, kdy zákazníci volali na infolinku více než stokrát za měsíc s tím samým problémem, a to dokonce i poté, co jsme jejich problém vyřešili," říká tisková mluvčí Sprint Nextel Roni Singleton a dodává: "Často jsme se také setkávali s opakovanými dotazy na údaje z účtů ostatních zákazníků, které samozřejmě nikomu cizímu nesmíme poskytnout." Sprint Nextel zároveň nebude po zákaznících vyžadovat zaplacení posledního účtu.

S podobným problémem se pochopitelně potýkají i čeští operátoři. Vyškolení pracovníků přitom není zrovna levná záležitost, musí totiž odolat někdy poměrně agresivním útokům zákazníků. "Hodně obtěžujících hovorů mají na svědomí děti. Jsme schopni i zpětně dohledat, že od toho či onoho zákazníka takové hovory pravidelně přichází. Pak je mu v začátku naší komunikace přehrána zcela profesionální hláška, že se jeho problém pokusíme vyřešit, ale víme, že hovory s ním jsou problémové," řekl nedávno Mobil.cz Tomáš Růžička, výkonný ředitel péče o zákazníky T-Mobile. Jitka Pacolová z tiskového oddělení T-Mobile k tomu dodává: "Existují také zákazníci, kteří bohužel tuto bezplatnou linkou zneužívají - obtěžujících hovorů zaznamenáme i několik set za měsíc. Přístup na bezplatnou linku však vždy umožníme."

sms, univerzal, mobil

Každý zná určitě ze svého okolí, nebo dokonce z vlastní zkušenosti případy, kdy uživatelé posilnění alkoholem volají na infolinku, aby si třeba jen popovídali. "Volajících, kteří by nadměrně a zbytečně zatěžovali infolinku se u nás mnoho nevyskytovalo, rozhodně ne v takové míře, aby hrozilo rozvázání smlouvy. Zvýšené počty zbytečných či rádoby vtipných telefonátů se objevovaly především v nočních hodinách, kdy se vyprazdňují restaurační zařízení," potvrdil nám z vlastní zkušenosti jeden z bývalých pracovníků infolinky.

Podobné případy nejsou tak úplně řídké a - jak ukazuje americký případ - operátoři se snaží jim všemožně bránit. Nejenže pak operátoři vyškolení za poměrně velké peníze firmu opouštějí, především se ale prodlužuje čekací doba zákazníkům, kteří opravdu potřebují řešit nějaký problém. Podle signálů od našich čtenářů se zdá, že v posledních měsících se doba čekání na spojení s operátorem infolinky u českých operátorů mírně prodlužuje.

Čeští operátoři se ale příkladem amerických zřejmě řídit nebudou. "Denně zavolá průměrně více než 60 000 zákazníků. O každém hovoru na Zákaznické centrum je veden záznam, a můžeme tak vycházet z předchozích dotazů zákazníka k rychlejšímu vyřešení jeho požadavků," řekla nám Jitka Pacolová a dodala: "Péče o zákazníky je jednou z našich priorit, proto naši klienti nejsou nijak omezováni v počtu svých bezplatných zavolání na naši infolinku. Vždy se ale snažíme vyřešit jejich požadavek již při prvním volání. O vypovězení smlouvy zákazníkovi z důvodu, že by nadměrně využíval bezplatnou linku Zákaznického centra, jsme nikdy neuvažovali a ani neuvažujeme."

Stále častěji se proto setkáváme s tím, že jsme odkázáni na IVR systém (hlasový automat) a dostat se k přímému hovoru s operátorem je téměř nemožné. Vodafone zákazníkům dokonce nabízí prémii v podobě slevy ve výši 20 % za to, že se dobrovolně vzdají možnosti volat na infolinku zdarma. Filip Hrubý z tiskového oddělení Vodafone nám k tomu řekl: "Přístup zákazníků na naše zákaznické telefonní linky žádným způsobem neomezujeme. Stále více našich zákazníků navíc využívá službu Po svém, kde pro ovládání svého účtu a zákaznické dotazy používají pouze internetovou samoobsluhu."

Autor:
  • Nejčtenější

Toto zařízení mělo nahradit mobily. V recenzích se mu vysmáli

23. dubna 2024

Novinka s názvem Humane AI Pin se zdála být převratným zařízením. V mnoha ohledech měla nahradit...

Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nemohli dovolat

25. dubna 2024  10:03,  aktualizováno  10:15

Síť mobilního operátora Vodafone postihl ráno výpadek. Týkal se části zákazníků, kteří se nemohli...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Xiaomi už se nebude držet zpátky. Pro řadu T chystá další prémiové funkce

26. dubna 2024

Smartphony řady T od Xiaomi mají vždy parádní výbavu, ale zároveň i pár kompromisů, aby trochu...

Váš iPhone může být hacknut, varuje Apple uživatele v desítkách zemích

27. dubna 2024

Jednotlivci z řad uživatelů iPhonů z více než devadesáti zemí světa obdrželi ve středu 10. dubna od...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dětem neprodáváme. Britské děti si dost možná už smartphone nekoupí

27. dubna 2024

Premium Britští ministři zvažují přijetí zákona, který by omezoval prodej smartphonů. Jsou totiž...

Další chytrý prsten na obzoru. Má být levný a ještě vám posvítí na cestu

29. dubna 2024

Společnost Black Shark představila pro domácí, čínský trh vlastní chytrý prsten. Model Black Shark...

Do konce měsíce výhodná střední třída. Test smartphonu Vivo V40 SE

28. dubna 2024

Vivo uvedlo do střední třídy smartphonů zajímavý stylový model V40 SE. Ten je důkazem toho, jak...

Dětem neprodáváme. Britské děti si dost možná už smartphone nekoupí

27. dubna 2024

Premium Britští ministři zvažují přijetí zákona, který by omezoval prodej smartphonů. Jsou totiž...

Váš iPhone může být hacknut, varuje Apple uživatele v desítkách zemích

27. dubna 2024

Jednotlivci z řad uživatelů iPhonů z více než devadesáti zemí světa obdrželi ve středu 10. dubna od...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...